Thursday, September 20, 2012

PRK: Proses pendaftaran ditutup, 30 calon diramal bertanding

Nilai, 20 Sept - Proses pendaftaran calon bagi Pemilihan MPP 2012 ditutup tepat jam 4.00 petang tadi yang menyaksikan 30 orang pelajar telah mengesahkan pendaftaran dalam sistem e-Undi sebagai calon bagi pilihan raya kampus Usim kali ini.

Krew Usimkini dimaklumkan, proses pendaftaran berjalan dalam keadaan baik dan lancar tanpa sebarang kekalutan dialami pegawai dan ahli jawatankuasa pemilihan yang mengendalikan proses tersebut.

Maklumat daripada jentera pelajar HEP memberitahu, seramai 30 orang bakal calon telah selamat mendaftarkan diri masing-masing sebelum mengesahkan untuk layak bertanding pada hari penamaan keesokan hari.

"Semua borang pencalonan yang telah disahkan oleh dekan fakulti perlu diserahkan pada hari penamaan calon esok sebelum 3.00 petang.

Manakala masa bantahan adalah bermula pukul 4.00 petang," kata seorang ahli jentera pemilihan kepada krew Usimkini.

Setakat ini, hanya 3 fakulti yang mempunyai pencalonan yang diramal melibatkan pertandingan, iaitu Fakulti Sains dan Teknologi (FST), Fakulti Pengajian Bahasa Utama (FPBU) dan Fakulti Syariah dan Undang-undang (FSU).

Manakala calon-calon yang mendaftar dari fakulti-fakulti lain diramalkan akan menang tanpa bertanding, sekiranya tiada bantahan atau penarikan diri ketika proses penamaan calon.

Manakala bagi kerusi umum, dijangkakan seramai 11 orang akan merebut 8 kerusi umum yang dipertandingkan.

Beberapa nama pelajar yang menjadi pilihan kali ini telah mula disebut-sebut, antaranya dari Fakulti Kepimpinan dan Pengurusan (FKP) dan Fakulti Sains dan Teknologi (FST). Walau bagaimanapun, tiada sebarang kempen masih belum dibenarkan buat masa sekarang sehingga selesai proses penamaan calon.

Proses penamaan calon akan bermula jam 9.00 pagi esok, bertempat di Bangunan Hal Ehwal Pelajar (HEP). - Usimkini

No comments:

Post a Comment