Saturday, September 15, 2012

15 pelajar sertai bengkel calon

14 sept, Nilai - Seramai 15 orang pelajar tajaan HEP dilaporkan menyertai bengkel bakal calon di Mersing, Johor. Bengkel yang bermula hari ini hingga Ahad tersebut dianjurkan oleh Bahagian Hal Ehwal Pelajar dengan kerjasama Biro Tatanegara, Jabatan Perdana Menteri.

Menurut seorang peserta dari FST, bengkel bakal calon itu merupakan program wajib bagi semua pelajar yang telah dibawa menemui Menteri Besar baru-baru ini. 


"Kami diberitahu, ia wajib bagi mana-mana pelajar yang terima tawaran (daripada HEP)," ujarnya yang masih berkira-kira untuk bertanding dalam PRK akan datang.

Proses pilihan raya kampus akan dijalankan serentak di semua kampus seluruh negara  pada 25 September.

Dalam perkembangan lain, semua jentera HEP termasuk Jawatankuasa Pemilihan MPP USIM kini sedang sibuk melakukan persiapan untuk menghadapi proses PRK yang bermula Rabu depan.

Difahamkan, dalam pertemuan bersama bakal-bakal calon pada minggu lepas, Bahagian HEP kini sedang cuba mencukupkan bilangan 30 orang calon tajaan untuk persaingan dalam pemilihan MPP.

Kerahan di peringkat fakulti sedang diusahakan dengan menyaring pelajar-pelajar yang mempunyai rekod akademik cemerlang.

Pertandingan dalam pilihan raya kampus di USIM diadakan secara terbuka dan mana-mana pelajar yang sah berdaftar layak untuk mendaftar sebagai calon, termasuk pelajar antarabangsa. -Usimkini


No comments:

Post a Comment