Friday, September 28, 2012

MPP: Kabinet bakal dibentuk, majlis watikah 8 Oktober

28 Sept, Nilai - 3 hari selepas proses pilihan raya kampus berlangsung, barisan baharu ahli Majlis Perwakilan Pelajar USIM dikhabarkan sedang membincangkan bentuk kabinet mereka sebelum dibentangkan di hadapan pimpinan tertinggi Universiti.

Usimkini difahamkan, ahli-ahli MPP yang telah menang dalam PRK lalu telah mula bermesyuarat bagi menyusun kabinet, termasuk exco dan portfolio yang akan diputuskan dalam masa terdekat.

Saudara Razif Fuad ketika dihubungi oleh krew Usimkini memaklumkan, antara perancangan setakat ini yang akan dijalankan oleh barisan kepimpinan MPP yang baharu adalah bengkel penyelarasan VMO dan perancangan strategik MPP.

"Kami perlu siapkan barisan kabinet sebelum majlis perlantikan watikah MPP yang dijadualkan pada 8 Oktober depan.

InshaAllah, dalam masa terdekat, kami akan war-warkan kepada warga USIM, terutamanya siswa-siswi," ujarnya ringkas.

Barisan MPP baharu juga dikhabarkan sudah mula melakukan beberapa siri pertemuan tidak rasmi antara Jabatan dan Bahagian tertentu di kampus, antaranya Bahagian Keselamatan USIM bagi mengajukan aduan dan perbincangan mengenai isu keselamatan pelajar luar kampus.

Beberapa isu yang melibatkan Bahagian Akademik dan Jabatan Bendahari juga akan diambil tindakan yang sama, dan dirancang dalam masa terdekat.

Dalam perkembangan lain, seluruh kelab dan persatuan pelajar termasuk JAKSA kolej kediaman yang telah dibubarkan sebelum ini, akan mengadakan AGM masing-masing dan dijangka akan mengadakan perlantikan baru untuk jawatankuasa mereka.

 Usimkini mengucapkan selamat maju jaya kepada seluruh warga kampus terutama mahasiswa-mahasiswi yang telah dan bakal dilantik sebagai ahli jawatankuasa bagi semua kelab dan persatuan pelajar di USIM - Usimkini

No comments:

Post a Comment