Sunday, September 01, 2013

Konvensyen HAWA 2.0 Menjanjikan Kelainan



1 September, Nilai - Konvensyen HAWA 2.0 yang bakal diadakan pada 14-15 September ini bakal mengangkat tema Empowering Muslimah Towards Globalisation untuk mengajak para wanita membawa perubahan dalam dunia globalisasi hari ini. 

Menurut Naib Yang Dipertua MPP, Nadrahtul Huda Misral, kelainan yang akan ditampilkan pada konvensyen kali ini ialah setiap slot akan diwakili pelbagai penceramah yang terkenal dan berkelayakan untuk memberi peluang kepada mereka berkongsi idea dan pengalaman.

"Tajuk-tajuk slot kali ini cukup menarik dan membuka minda wanita dalam kampus dan di luar sana. MPP USIM mahu mahasiswi dan wanita di luar sana keluar dari kepompong program 'cinta' yang membuai tetapi tidak bermanfaat kepada peranan sebenar wanita kini mengikut realiti dunia sekarang." katanya pada temuramah beliau dengan krew USIMKini

Konvensyen selama dua hari itu akan diadakan di Universiti Sains Islam Malaysia (USIM).

Difahamkan, mantan Mufti Perlis, Prof. Madya Dr. Asri Zainul Abidin akan memberi perkongsian berkenaan 'Wanita dan Masa Depan Negara manakala Ustaz Dr. Zahazan pula mengenai 'Wanita: Antara Wahyu dan Hak Asasi'. Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri bakal mengupas tajuk 'Wanita dan Ulama'.

Konsert Manifestasi Cinta Ilahi turut diadakan dengan menampilkan Nazrey Johani, Yatt Hamzah dan Imam Muda Najdi sebagai artis jemputan. 

Layari http://www.srcusim.com/hawa2013 untuk maklumat lanjut. - USIMKini

No comments:

Post a Comment