Friday, September 27, 2013

Shaher Winnable Candidate Pilihanraya SLC?




27 September, Nilai - Mood siswa/i Fakulti Syariah dan Undang-Undang kembali hangat dengan adanya Pilihanraya Syariah Law Club yang dijadualkan akan berlangsung pada 3 Oktober 2013 ini.



Menurut satu sumber, beberapa orang calon sudah mengadakan perancangan teliti untuk merebut kerusi 'panas' Syariah Law Club pada kali ini. Seramai 15 orang calon akan bertanding bagi merebut jawatan sebagai perwakilan Syariah Law Club.



Calon-calon tersebut adalah Ahmad Farid, Anuwar Syafiq, Atyrah Hanim, Azhar Zakaria, Maszliza Abdoll Malik, Siti Hajar, Noor Sheha, Syahid, Nurul Basirah, Abdul Alem, Siti Sarah, Shaher, Azizah Alias, Norsyahidah dan seorang pelajar antarabangsa daripada Bangladesh, Robi'ul Islam.

Ahmad Shaher calon kegemaran?


Antara calon yang disebut-sebut bakal menjawat jawatan Pengerusi SLC  adalah Ahmad Shaher. Beberapa sumber yang diperoleh menyatakan, misi Shaher cukup jelas iaitu memperjuangkan isu recognition Sarjana Muda Syariah dan Undang-Undang (SMSU).



Ia adalah isu yang menghantui pelajar SMSU sejak sekian lamanya dan masih tidak menemui titik penyelesaian. "Shaher mampu bawa isu ni dengan jayanya. Saya yakin dengan kredibiliti beliau. Pelajar Fiqh Fatwa tak ada masalah untuk menyokong beliau sebab isu recognition memang satu keutamaan bagi SMSU. ", ujar seorang siswa Tahun 2 Fiqh dan Fatwa.



Sementara itu, tanda tanya terus menjalar dalam kalangan mahasiswa; "Bilakah tarikh Pilihanraya Kampus USIM?"


No comments:

Post a Comment