Friday, September 27, 2013

[Edisi Siasat #2] Krew USIMKini Terima Ugutan


27 September, Nilai - Salah seorang krew USIMKini menerima ugutan bunuh, sebentar tadi.

Menurutnya, beliau tidak mengenali individu yang menggunakan nama 'Brader Mansuh' yang menulis 'Woi. Kalau ko siasat lg pasal forum tu, ko tak hidup lama!' kepadanya. Ugutan kedua tertulis 'BANGSAT! KO REPOT KAT POLIS, SIAP KO! AKU BAWAK TURUN GENG AKU. DASAR PEMBANGKANG. X SUKA BN KO KELUARLA DARI MLYSIA!'.

Namun krew kami masih belum memutuskan sama ada mahu membuat laporan polis mengenai perkara itu atau tidak.

“Saya percaya ugutan bunuh yang diterima sebentar tadi ada kena mengena dengan isu forum 'Mensyukuri Nikmat Kemerdekaan' yang cuba kami bongkarkan. Saya berserah dan pasrah dengan ugutan ini dan masih dalam perbincangan sama ada akan membuat laporan polis atau tidak.", katanya..

Minggu lepas, USIM dihebohkan lagi dengan satu penganjuran forum yang mana pengisiannya berunsur politik dan tuduhan-tuduhan liar kepada pihak pembangkang. Forum tersebut diadakan di DKP 2 pada jam 10.30 pagi, 20 September 2013 (Jumaat). 

Program sebegini adalah kali kedua diadakan selepas Taklimat Keselamatan Isu Lahad Datu yang berakhir dengan luahan tidak puashati mahasiswa USIM kerana secara jelasnya penceramah menuding jari kepada pembangkang (Pakatan Rakyat) sebagai punca berlaku nya kekecohan di Malaysia seperti siri demonstrasi BERSIH dan lain-lain.

Kami mengambil kesempatan untuk menjejaki siapa sebenarnya 'Brader Mansuh' di laman carian Google. Ini jawapan yang kami peroleh di http://bradermansuh.blogspot.com/



Krew USIMKini tidak akan berputus asa untuk terus menyiasat isu ini hingga menemui jawapannya. - USIMKini

3 comments:

  1. hati-hati dalam setiap tindakan. semoga berhasil..

    ReplyDelete
  2. Bersabar ye... Biase la kerja2 cegini ade bnyak dugaan nye..

    ReplyDelete
  3. jgn melatah. kita profesional, terpelajar dgn tarbiyah islam, di asuh dgn akal dan budi. biarkan dia.

    ReplyDelete