Friday, September 13, 2013

Malam Cinta Rasul Bakal Gamit Ribuan Pengunjung


ICEPS 9 pada kali ini bakal membawakan kepada anda Malam Cinta Rasul yang menampilkan Habib Syech Assegaf yang dikenali ramai dengan Qasidah Ya Hanana. Kehadirannya dijangka bakal menarik lebih 3000 hadirin sekitar Lembah Klang ke majlis ini.

Beberapa mahasiswa yang ditemui menzahirkan kegembiraan dengan kedatangan Habib Syech ke USIM.

"Alhamdulillah, ini pertama kali Habib Syech datang USIM. Sebelum ni cuma tengok di kaca televisyen.", ujar Asri, pelajar FST.

"Semoga bumi USIM akan bergema dengan selawat dan lontaran qasidah kerinduan kepada Baginda SAW. Terbaik ICEPS 9!", kata Farhana, pelajar Tahun 1.

Di sebalik ambang Malam Cinta Rasul, terdapat sedikit isu yang tersebar di Facebook. Syihan, mahasiswa Tahun 4 Fiqh dan Fatwa membangkitkan isu 'Qasidah 60k' dengan mengkritik keras majlis tersebut yang mana mana kos keseluruhannya adalah RM60 ribu.

Beberapa penjelasan ringkas telah diberikan oleh pihak penganjur namun, beliau masih 'menyerang' penganjuran Malam Cinta Rasul dan menyifatkannya sebagai 'pembaziran wang rakyat'.

Krew USIMKini sedang berusaha untuk mendapatkan penjelasan penuh daripada wakil pihak penganjur ICEPS 9 dan Malam Cinta Rasul. Laporan penuh akan dikeluarkan sedikit masa lagi - USIMKini

No comments:

Post a Comment