Wednesday, September 11, 2013

USIM Menghadapi Masalah Bekalan Air



11 September, Seremban - Laporan paip pecah bersaiz 48 inci di bulatan Court Mammoth Nilai. Kerja-kerja pembaikan bermula pada jam 6:00 pagi dan di jangka siap pada jam 9:00 malam. Kawasan terlibat gangguan bekalan air ialah seluruh kawasan Bandar Baru Nilai, Arab Malaysian, Nilai Impian, Nilai 3, Nilai 7 Inland Port, Batu 10 hingga Batu 14 Jalan Labu, Kampung Jijan, seluruh Kawasan Kampung Gadong, Gadong SC, Felda Sendayan, Bandar Sri Sendayan, Sendayan Indah, Bukit Sendayan, Taman Gadong Jaya Fasa 1 hingga Fasa 4, Taman Semarak 1 & 2, Industri Recron, Industri Nilai, Industri Ringan, seluruh kawasan Batang Benar, Sungai Mahang, Jimah Baru, Jimah Lama Port Dickson, Lenggeng dan sekitar kawasan.

Krew USIMKini menemubual beberapa pelajar Tahun 1 yang ditemui di sekitar kampus. Menurut mereka, Kolej Kediaman 1 menghadapi masalah air dan mereka sedang mencari kawasan di sekitar USIM yang masih ada bekalan air untuk mandi.

"Kami ke Bangunan Tamhidi ni sebab air tidak ada di KK1. Harapnya malam ni selesailah isu air ni. Susah bila tak ada air ni. Paling penting, untuk mandi.", ujar seorang pelajar Tahun 1.

Sehubungan dengan itu, pelajar dinasihatkan supaya tidak membazir dalam pengunaan air. Bekalan air dijangka pulih pada jam 9 malam ini. -USIMKini



No comments:

Post a Comment