Thursday, October 03, 2013

Anwar Idrus Menang Undian Tertinggi Pilihanraya SLC


3 Oktober, Nilai - Debaran untuk menanti siapakah yang bakal menduduki kerusi kepimpinan Syariah Law Club (SLC) sudah terjawab. Keputusan Pilihanraya Syariah Law Club baru diumumkan sebentar tadi di DKS 1.6 FSU.


Anuar Idrus
Undian yang diadakan seawal jam 8 pagi tadi menyaksikan pelajar Syariah dan Undang-Undang Tahun 3 mendahului peratusan turun mengundi tertinggi. 

Calon yang menang undian tertinggi adalah Anwar Idrus (Fiqh dan Fatwa), diikuti Ahmad Shaher Mohd Fuad, Nurul Basirah, Athyrah Hanim, Mohd Syahid Badaruddin dan Abdul Alem.

Manakala, calon yang tidak berjaya adalah Norsyahidah, Siti Sarah, Azizah, Nur Sheha, Masliza, Siti Hajar, Azhar, Ahmad Farid dan satu-satunya pelajar antarabangsa yang bertanding, Robi'ul Islam. 

Anwar Idrus yang juga adalah Pengerusi USIM DSLR Club dikatakan bakal membawa beberapa perubahan khususnya kepada kebajikan pelajar FSU.

Walaubagaimanapun, SLC mengamalkan sistem giliran dan untuk sesi kali ini, giliran bagi pelajar Syariah dan Undang-Undang untuk mengemudi barisan kepimpinan SLC.

Pihak kami masih cuba untuk mendapatkan maklumat terbaru. Antara yang dijangka menduduki kerusi pengerusi SLC adalah Ahmad Shaher.

Antara isu-isu yang bakal dihadapi oleh barisan baru kepimpinan SLC adalah isu recognition, masalah pendingin hawa di surau dan juga parkir motor berbumbung.

No comments:

Post a Comment