Tuesday, October 01, 2013

PRK USIM: 50 Pelajar Sertai Bengkel Jentera HEP



1 Oktober, Nilai - Seramai hampir 50 orang pelajar Tahun 1 hingga Tahun 4 dilaporkan telah menyertai Bengkel Jentera HEP pada hujung minggu lepas bagi menghadapi Pilihanraya Kampus USIM yang masih menjadi teka-teki tarikhnya. 

Menurut salah seorang peserta, beliau menyertai bengkel jentera HEP tersebut adalah berdasarkan ajakan rakannya. 

"Pada awalnya, saya tidak tahu berkenaan bengkel ini. Saya cuma diajak oleh rakan saya pada hari Jumaat baru-baru ini ini satu bengkel bagi membantu pilihanraya kampus.", ujarnya.

Krew USIMKini juga mendapat maklumat bahawa para pelajar ini juga akan bertindak sebagai Pembantu Urusetia bagi Pilihanraya Kampus USIM. Bengkel Jentera HEP USIM bermula agak lambat berbanding IPTA lain seperti UiTM yang sudah bermula sejak awal September.

Menurut sumber, bengkel tersebut turut dihadiri bekas Ketua Jentera HEP utk Pilihanraya Kampus 2012/2013 yang kini sedang menunggu untuk bergraduasi.

Dalam perkembangan lain, pihak pentadbiran fakulti mula giat mencari calon-calon untuk dihantar sebagai wakil dalam PRK USIM. Beberapa fakulti seperti FKP, FST dan FSU dikhabarkan sudah mempunyai calon-calon yang berkaliber untuk mewakili fakulti.

Pilihan raya kampus di USIM diadakan secara terbuka dan mana-mana pelajar yang sah berdaftar layak untuk mendaftar sebagai calon, termasuk pelajar antarabangsa. - USIMKini

No comments:

Post a Comment