Friday, June 06, 2014

MPP Seru Mahasiswa Dengar Taklimat

Majlis Perwakilan Pelajar dalam kenyataannya menggesa seluruh mahasiswa yang terlibat dalam kes dihalang menduduki peperiksaan disebabkan yuran tertunggak untuk turun beramai-ramai ke Dewan Senat USIM pada 6 Jun, 3 petang.

Taklimat berkenaan akan menerangkan tentang peraturan-peraturan yuran dan tindakan-tindakan yang diambil sekiranya tidak menjelaskan yuran. Pihak Jabatan Bendahari sebelum ini telahpun mengadakan satu sesi dialog bersama mahasiswa, namun kehadiran yang diharapkan tidak memenuhi dewan.

Saudara Azmil, Yang Di-Pertua MPP menegaskan bahawa sudah menjadi tanggungjawab mahasiswa untuk hadir dan menyelesaikan masalah ini selepas MPP bertungkus lumus berusaha. Beliau turut mengingatkan bahawa sebarang masalah yang berlaku selepas ini disebabkan yuran, MPP tidak akan bertanggungjawab dan menyerahkan urusan tersebut kepada mahasiswa sendiri. Beliau berharap agar mahasiswa tidak menuding jari dan menyalahkan MPP sekiranya maklumat yang disampaikan pada petang ini tidak diambil peduli oleh mahasiswa.

Sesi taklimat tersebut akan diadakan pada hari ini, jam 3 petang di Dewan Senat, bangunan Canselori USIM.

USIMKini

No comments:

Post a Comment