Monday, September 15, 2014

Yuran LSP - Mesyuarat Tergempar MPP & JKPU

Berikutan isu yuran penglibatan LSP yang baru dikeluarkan notis oleh Pusat Pengajian Teras, Majlis Perwakilan Pelajar USIM akan mengadakan satu mesyuarat tergempar bersama Naib Canselor, Profesor Dato' Dr. Musa Ahmad dan Jawatankuasa Pengurusan Universiti bagi mendapatkan penjelasan dan penyelesaian berkaitan isu ini.

Naib Yang Di-Pertua 1 MPP, Azizi Alias (gambar) secara peribadi menyifatkan bahawa notis yang dikeluarkan tersebut tidak masuk akal sama sekali. Beliau bagaimanapun meminta agar mahasiswa bertenang dan menyerahkan hal ini kepada MPP terlebih dahulu.

Maklumat terkini yang diterima oleh pihak USIMKini mengesahkan bahawa mesyuarat tergempar bersama JKPU pada jam 8 pagi, 15 September seperti yang dimaklumkan oleh Saudara Azizi Alias itu dilewatkan hingga jam 6 petang hari yang sama. Walaubagaimanapun, menurut maklumat yang diterima, TNC HEPA, Profesor Dato' Dr. Mohamed Asin Dollah tidak dapat menghadiri mesyuarat tersebut disebabkan beliau masih lagi bercuti. 

Menurut lampiran caj yuran penglibatan pelajar, bayaran yang dikenakan oleh Pusat Pengajian Teras untuk Program Pengukuhan Bahasa tersebut adalah untuk perlu membuat penyediaan bahan dan modul, membayar pembekal dan lain-lain kos berdasarkan kepada jumlah keseluruhan pelajar yang mendaftar bagi setiap sesi kemasukan pelajar baru. .

No comments:

Post a Comment