Friday, October 31, 2014

Pemilihan MPP USIM Hambar

Tamat sahaja tempoh pendaftaran calon pemilihan MPP USIM petang tadi menyaksikan seramai 28 orang mahasiswa mendaftar sebagai calon MPP. Bertanding merebut kerusi umum adalah 10 orang calon, manakala selebihnya mendaftar di kerusi fakulti.

Satu perkara yang mengejutkan berlaku apabila 6 daripada 8 fakulti tidak ada persaingan, dan lebih mendukacitakan apabila Fakulti Syariah & Undang-Undang hanya seorang calon sahaja yang bertanding.

Kecewa dengan suasana PRK yang suram, ramai mahasiswa turut meluahkan perasaan di lama sosial. Salah seorang mantan pimpinan organisasi mahasiswa USIM, Sdr. Amin Suhaimi menyelar tindakan menjadi 'keyboard warrior' tetapi menikus apabila dicabar masuk bertanding dan memperjuangkan idealisme dan prinsip perjuangan masing-masing. Status itu dilihat mendapat perhatian apabila seorang siswa dari SISPRO, Luqman Tarmizi dicabar supaya terus bertanding MPP.



Mantan-mantan MPP pula dilihat berdiam diri dan dilihat seolah-olah memerli dalam diam dengan perkara yang berlaku. Nurul Syakirin Ahmad Najid, calon yang memenangi undian terbanyak pada sesi lepas tidak mengeluarkan apa-apa komen berkenaan situasi yang berlaku. Namun kebanyakan mereka juga dilihat bersetuju dengan isu 'keyboard warrior' yang lantang bersuara tetapi tidak berani bertanding sebagai MPP.

PRK 2013 yang lalu menyaksikan seramai 16 calon bertanding merebut kerusi umum dan masing masing fakulti mengalami persaingan merebut dua kerusi kecuali di FPQS, FEM, FPG, dan FPSK.

MPP USIM menawarkan 24 kerusi, 8 daripadanya kerusi umum dan selebihnya kerusi fakulti.

USIMKini

1 comment:

  1. https://drive.google.com/file/d/0B6ut4qmVOTGWMkJvbFpZejBQZWM/view?usp=drivesdk

    Web: almawaddah.info

    Salam


    Kepada:

     

    Redaksi, rektor dan para akademik


    Per: Beberapa Hadis Sahih Bukhari dan Muslim yang Disembunyikan


    Bagi tujuan kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah. info

    Selamat hari raya, maaf zahir dan batin. 


    Daripada Pencinta Islam rahmatan lil Alamin wa afwan

    ReplyDelete